Kuih Raya 2017


resepi kuih raya 2013


Tahukah anda peniaga kuih raya di seluruh negara dalam diam-diam sedang mengatur strategi pemasaran bagi memenuhi permintaan kuih raya bagi Syawal 2016 ini. Rakan saya ada yang berjaya mendapat jualan kuih raya RM1200 dalam satu malam, ini bukan mustahil.

Bisnes Kuih Raya ini memang boleh buat duit. Serius. Ia sangat berkaitan dengan budaya hidup rakyat Malaysia ketika musim raya. Berikut adalah faktor-faktor yang menjadikan pengusaha-pengusaha kuih raya memperolehi pendapatan lumayan

 - 1/3 daripada tenaga buruh di Malaysia adalah wanita dan mereka ini terikat dengan komitmen kerja dan tiada masa nak buat kuih raya
 
- Terdapat lebih kurang 5 juta unit rumah di Malaysia dan setiap isi rumah perlu disediakan dengan kuih raya sebelum menjelang Syawal.

- Wanita moden yang berkerjaya seringkali dikaitkan dengan tak pandai kurang mahir memasak dan mereka ini ada kuasa beli yang tinggi.
 
- Rakyat Malaysia terkenal dengan tabiat berbelanja habis-habisan ketika musim raya.
 
Adakah anda ingin melepaskan peluang yang datang setahun sekali ini atau anda ingin tunggu sehingga raya tahun hadapan?

Maka, bagi membantu anda sama ada baru nak bermula ataupun ingin kembangkan lagi bisnes anda, izinkan saya perkenalkan..Panduan Bisnes Kuih Raya .



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...